Pic d’Anayet, per la Canal Roya

L'Anayet des dels ibons

L’Anayet des dels ibons

El passat 9 d’agost, una bona colla del Campament sortim de la Vall d’Aisa per anar a fer aquesta bonica piràmide de roca a cavall de les valls de Tena i del Aragón.
Sortim ben d’hora, tenim una bona estona de cotxe abans d’arribar al punt de sortida, el dia promet ser llarg i calorós. La vall que hem de recórrer fa gairebé 9 km fins el ibon d’Anayet i desprès encara quedarà la pujada fins el cim.

A l’aparcament de la Canal Roya ens trobem amb uns companys de la UES que s’estan uns dies a Canfranc, una vegada tots a punt comença la llarga caminada que segueix el GR11 i que remunta tota la vall, el camí es còmoda i sense desnivells importants en aquesta primera part, cal dir que el traçat de GR ha quedat alterat degut a despreniments provinents del cim de Larraca i passa per el vessant oposat, sense més novetat arribem al refugi, però això només ha fet que començar tan sols hem fet poc mes 1/3 de la vall

Camí de l'Anayet

Camí de l’Anayet

Seguim avançant fins arribar al fons de la vall, a partir d’aquest punt es on tenim bona part del desnivell de la jornada, un camí en ziga-zaga guanya metres fins arribar a l’alçada dels ibons, en aquest moment fem dos grups, els que se’n van a banyar i els col•leccionistes de cims, que surten a per acabar la feina. Des de aquest punt queda la pujada a coll entre el Vértice i el pic d’Anayet, seguim un camí fresat vers al coll i d’allà comença la pujada fins el cim que farem ajudats en algun petit tram per cadenes i petites grimpades sempre atents a no fer cap errada, anem sense corda i no podem permetre cap error.

Al cim de l'Anayet

Al cim de l’Anayet

Al cim, la vista es magnifica, identifiquem el Midi d’Ossau, Palas, Piton von Martin, Balaitus , Frondellas, Telera, Infiernos, Gran Facha, Muralla de Borau, Aspe, Llena de la Garganta, Llena del Bozo, Bisaurin i vells coneguts llunyans, tocant ja a terres navarreses.

Un tram amb cadenes

La baixada la farem per el mateix camí, fent parada a dinar amb bany inclòs als ibons, però el dia no dona treva i la calor cada cop apreta més, així que mentre retornem fem varies parades a banyar-nos en els gorgs. Més tard sabrem que ha estat un dia d’excepcional calor.

Final amb bany als gorgs

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.