Ascensió al Pic d’Aspe, 2643m

Ascensió al Pic d'Aspe

Dilluns dia 13 d’agost, l’endemà de la festa major amb les forces renovades, ens hem reunit una bona colla per fer l’ascensió al pic d’Aspe, el cim més alt de la vall amb 2643m. Aparquem el cotxe a la Cleta i seguim per la pista. Deixem a l’esquerra el refugi Saleras (1.540 m) i agafem el camí de la dreta que creua el riu i puja per una carena que separa els barrancs d’Iguer i Rigüelo.

Pujant al pic d'Aspe. Al fons, el refugi de Saleras

Pujant al pic d’Aspe. Al fons, el refugi de Saleras

A 1.730 m trobem el GR 11.1. Seguim la carena i arribem a una font i abeurador pel bestiar (1.825 m). Uns 100 m més endavant passarem vora un gran bloc solitari (1.850 m) i el camí es bifurca: anem per la dreta per un pas característic on les parets formen una espècie d’embut de pedres soltes. Es puja amb forta pendent fins a arribar a una valleta. Des d’aquí ens desviem a l’esquerra i pugem per unes roques fàcils de grimpar que ens porten a la cresta.

Pujant a l'Aspe entre blocs de carst

Pujant a l’Aspe entre blocs de carst

Canviem a direcció est, passem pel costat del pic oest del Aspe (2.599 m), arribem al coll que hi ha entre els dos cims i, finalment, fem el cim principal.

Al cim de l'Aspe

Al cim de l’Aspe

Anem prou bé temps i si no ens haguéssim entretingut tanta estona al cim, hauríem tingut  temps d’arribar al campament a l’hora de dinar, però ara ja no vé d’aquí ens prenem les coses en calma i baixem sense presses disfrutant del paisatge. El camí de tornada el fem per la canal enlloc de la zona de carst, així veiem els dos camins.

Baixant per la canal, l'únic pas delicat de tota l'excursió

Baixant per la canal, l’únic pas delicat de tota l’excursió

Ens aturem a l’abeurador on dinem.

Trobareu el track al wikiloc

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.