Ja hem tornat!

A una vintena de quilòmetres al nord-oest de Jaca, a la capçalera del riu Estarrún, vàrem instal•lar el campament social d’estiu; el càmping Borda Juan Ramón ens va acollir amb la seva gespa cuidada, amplitud, paisatge i sobretot tranquil•litat.

Capçalera de la vall d'Aisa des de la carretera de Jasa

Capçalera de la vall d’Aisa des de la carretera de Jasa

Després de tot un any de treballar en la seva preparació, sembla mentida però ha arribat ja el dia d’anar a carregar el camió! al magatzem del Francesc ens reunim per endur-nos-ho tot, quina munió de caixes, quin embalum! però amb la col•laboració entusiasta de tothom el que podria semblar feixuc en una hora ho enllestim. Dissabte hem quedat amb el camioner a les dotze per a fer la descàrrega, amb el que ben d’hora enfilem cap a la Jacetània. Són unes quatre hores fins a la capçalera de la Vall d’Aisa, vall encara poc explotada amb poblets com Las Tiesas, alta i baja, Sinués o Esposa que encara tenen un regust d’allò mes autèntic.

Visió general del campament

Hem arribat ja a la Borda Juan Ramón, és d’hora i podem anar distribuïnt les tendes, remolcs i caravanes al terreny que ens han assignat. Ep! el camió ja és aquí, reclam general i comença el “Circ” de cada any: entre tots aviat l’hem buidat, les caixes de fil agrupades allà! els tendals al fons, la cuina ves que pesa molt! deixeu l’arcó aquí amb la nevera…ben dinat tornem a la gresca, uns a la cuina, altres als tendals, a la tenda de subministres, als rentadors…tothom s’afanya per deixar-ho enllestit i poder començar a trescar per aquests verals. Sortosament la pluja ens ha respectat i abans de sopar tenim el campament gairebé tot muntat, Visca!

Sota el tendal tot sopant

Anem a dormir ben cansats, però satisfets, demà ja podrem començar a explorar aquests cimals i valls pregones. Dormirem però bressolats per una bona tempesta, ja em semblava que això estava molt verd!! tanmateix vam estar molt de sort ja que altres anys hem muntat sota la pluja.

Pico Lecherin, Mallo Lecherin i Rigüelo

Diumenge gairebé hem acabat les tasques comunes, alguns ja fan la seva primera sortida, d’altres acaben d’arreglar els desperfectes de la tempesta nocturna, d’altres tan sols gaudeixen del no fer res…aquest migdia la Núria, la nova cuinera, s’estrena amb l’ajuda dels ajudants del dia.

Menú del dia

"reenganche!"

“reenganche!”

La capçalera de la vall queda tancada per un alterós cercle de muntanyes: de ponent a llevant, el Llena de Bozo, el LLena de la Garganta i el més conegut Aspe; d’alçades modestes però de vessants enasprats i ben defensats. Tots ells van ser visitats, alguns com l’Aspe, per la seva via normal i per l’aresta del Murciélago, una escalada mes interessant que no esperàvem. Al davant de l’Aspe, cim que presideix l’estació d’esquí de Candanchú, d’estaca la Muralla de Borau o Lecherin, ascensió llarga i treballada també per la colla; el monolític Mallo Lecherín, escalat tot buscant obrir una via…el Riguelo amb la seva trencada aresta ens va quedar per assolir. A ponent del cercle, el castellot de la Punta alta de Napazal i el collado del Bozo i pico de Napazal també van ser objecte de visita i aprofitant els relleus suaus del carener es va fer la travessa de la Cleta, punt mes alt on es pot deixar el cotxe, al collado de Bozo, Napazal, Petrito, Mesola per baixar per la carena del Mesola al refugi de Saleras i de nou a la Cleta. Però no ens vam oblidar dels cims laterals, el modest Cucuruzuelo es va deixar pujar des del campament mateix travessant una esponerosa boscúria on ens vam delectar recollint maduixetes.

a l'aresta del Murciélago a l'Aspe

a l’aresta del Murciélago a l’Aspe

A l’altre vessant el pico de la Madalena ens va fer gaudir dels seus prats i panoràmiques del cercle. Vàrem petjar gairebé tots els cims de la vall d’Aisa, però també el “gegant” Bisaurín, el refugi de Lizara ens quedava prou avinent. o el punxegut i esquerp Pico de Anayet per la llarga i verge Canal Roya, vall amenaçada per l’expansió de les properes pistes d’esquí d’Astún.

Al cim de l'Aspe en una sortida "social"

Al cim de l’Aspe en una sortida “social”

No tot van ser ascensions, també visitàrem l’Ibon d’Estanés ja a l’altra banda del túnel de Somport, el bonic poble de Lescún mirador dels massis del Billare i portal de les agulles d’Ansabere, San Juan de la Peña, monestir romànic construït sota una balma, o la cova gelada de Lecherines, amagada i ben plena de neu malgrat la calor d’aquest estiu. Canfranc amb la seva estació internacional, al seu moment la segona mes gran d’Europa, ens va captivar, quanta història a les seves parets.

Estació internacional de Canfranc

Vam començar amb pluja però no ens vàrem mullar més tan sols una tarda va fer un ruixat que es va agraïr, va fer calor, però a les nits ens tapàvem! el jovent del campament van fer mes d’una sortida a banyar-se a “las pozas” i sovint acabant les excursions no ens podiem resisitir de capbussar-nos en alguna gorja.

Estrenàvem cuinera, la Núria, i la veritat que ens va cuidar molt be, mes d’un vam tornar amb alguns quilets de mes!!! i la festa major, doncs una jornada per jugar tots, menuts i grans, ballant, menjant xocolata desfeta, fent un dinar de Festa Major per llepar-se els dits!! i una bona becaïna després.

El jovent en un partit de vòlei

La canalla tot animant el partit de volei

El campament de vacances el fem tots i som tots, és la gràcia que té, anar superant les dificultats que ens anem trobant, gaudint plegats, companyonia, amor…i amb recança ja estem cantant l’hora dels adeus mentre el camió, talment un vaixell eixint de port, toca la botzina acomiadant-se.

Fins l’any vinent.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.