Ascensió al Bisaurín

El dijous 16 d’agost (ostres! si només ens queden tres dies de campaments, un i mig si descomptem el desmuntatge i el dia de tornada) vam decidir desplaçar-nos a la veïna vall de Lizara per fer l’ascensió al pic del Bisaurín de 2670 metres.

Sortim del campament poc abans de les vuit del matí i amb cosa de 40 minuts deixem el cotxe a l’aparcament del refugi de Lizara (1540m). Som una bona colla, hem omplert quatre cotxes! Fa sol i el dia promet.

El camí fins al cim no té pèrdua: seguim el GR 11.1 per una pista ampla que passa per una font amb abeurador (La Fuenfria); seguim el camí, protegit per un mur, pel costat del barranc de la Cova de l’Ós; arribem a uns prats a on hi ha un altre abeurador i finalment fent zigazagues arribem al coll de Foratón  (2016m). Fins al coll del Foratón triguem una hora i quart i fem una paradeta per agrupar-nos. Fa un vent força fresquet. Aquí deixem el GR 11.1 i pugem per la carena de la cara sud del Bisaurín, primer per herba i després per pedra, fins arribar sense dificultats al cim, excepte pel fort desnivell. Una hora i vint minuts més tard assolim el cim. El dia és esplèndid, però fa un vent cada cop més fred. Ens abriguem. Quan hi som tots, fem la foto de grup, esmorzem i fem un munt de fotos.

Foto de grup al cim del Bisaurín

Aquest cim està molt més concorregut que els cims que hem fet des del campament: la Llena del Bozo, l’Aspe, el Mesola… i no ens és difícil trobar un excursionista que faci la foto de grup.

Panoràmica des del cim del Bisaurín

Baixem pel mateix camí fins al coll on dinem. Uns quants encara tenim temps d’arribar-nos fins al cim del Puntal Alto del Foratón des del qual hi ha molt bona vista del Bisaurín.

El Bisaurín des del Puntal Alto del Foratón

Podeu trobar  el track al wikiloc

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.